fbpx

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Velkommen til
Kornmod Realskole

Faglighed
udvikling
Fællesskab

Derfor skal du vælge
Kornmod Realskole

Du skal vælge Kornmod Realskole, hvis du ønsker en værdibaseret privatskole i Silkeborg. Vi danner og uddanner børn og unge, så de kan blive hele mennesker med livsmod og livslyst.

“Vores vigtigste mål er, at alle elever oplever stor udvikling inden for vores tre grundpiller; faglig udvikling, personlig udvikling og social udvikling”

Gode venner

Dit barns udvikling og sociale trivsel

Trivsel er et helt særligt fokusområde på Kornmod Realskole og en vigtig del af vores værdigrundlag. Vi er overbeviste om, at den bedste skole for alle er den, hvor de voksne tager ansvaret for, at børnene oplever glæde, fællesskab og læring.

Bæredygtig skole

Kornmod Realskole er en værdibaseret organisation. Vores grundlæggende værdi om “Ordentlighed i fællesskabet” rækker også ind i det faktum, at vi er en del af et globalt fællesskab. Vi har dermed et ønske og en forpligtelse til at bidrage til en bedre verden. Det betyder, at vi ønsker at bidrage positivt til opfyldelse af FN’s 17 verdensmål.

Skal dit barn være en del af næste skoleår?

Kom og oplev skolen

Vi viser meget gerne vores skole frem. Kom på besøg og bliv klogere på alt det spændende, der sker hos os på Kornmod.

Legeplads i skolegården

Ofte stillede spørgsmål

Prisen for at gå på privatskole kaldes for skolepenge. Denne varierer fra privatskole til privatskole. Se al information om skolepenge på Kornmod Realskole her.

På Kornmod Realskole vægter vi ordentlighed i fællesskabet som en af vores vigtigste værdier. Det betyder, at vi ikke accepterer mobning og dårlig adfærd og tager hånd om evt. konflikter hurtigt. Det fokus giver stor trivsel og ro i undervisningen. Vi har også som mål at udvikle den enkelte elev fagligt og personligt, så de bliver unge mennesker, der kan og vil selv. Der er derfor fokus på, hvad det næste udviklingstrin er for den enkelte elev, så alle elever får stort udbytte.

Når dit barn skal begynde i en af de eksisterende klasser på Kornmod, er der først en samtale mellem jer og en af de kommende lærere.

Den første dag sørger vi for, at en lærer møder dit barn på kontoret, så de kan følges hen til klassen. Der arrangeres særlige hjælpere blandt klassekammeraterne, som giver den nye klassekammerat en rundvisning på skolen og hjælper dit barn med at falde godt til på vores skole.

Skal dit barn begynde i en af de nye klasser, inviteres eleverne sammen med forældrene til intromøde i juni, så klassens elever kan møde hinanden inden skolestart.

Følg vores hverdag på de sociale medier

Du er altid velkommen til at tage kontakt

En rundvisning på skolen er den bedste måde at lære os at kende – uforpligtende og gratis.

Kontakt skoleleder Christian Weile for en personlig rundvisning.