Faglighed, udvikling og fællesskab

Kornmod Realskole er en privatskole i Silkeborg, hvor traditioner går hånd i hånd med udviklingen. Både når det gælder faglighed, undervisningsmetoder og fællesskabet.

Vores team af engagerede lærere går hver dag forrest for at skabe og udvikle et skoleliv fyldt med motivation, mangfoldighed, glæde og tryghed.

Vi har som mission at gøre vores elever til handlekraftige individer og gode samfundsborgere i en globaliseret verden.

Udeundervisning

På Kornmod Realskole sætter vi barren højt

Nærhed og glæde i fællesskabet er den bedste grobund for læring.

Et barn, der trives i fællesskabet, har de bedste forudsætninger for en optimal faglig, social og personlig udvikling.

Duelighed og dygtighed kommer ikke af sig selv, men kræver både en vedholdende indsats og en god portion robusthed.

På Kornmod Realskole hjælper vi hvert barn mod at lykkes – i et tæt samarbejde med forældrene.

På Kornmod Realskole sætter vi barren højt

Nærhed og glæde i fællesskabet er den bedste grobund for læring.

Skolens historie

Kornmod Realskoles historie går langt tilbage. Siden 1860’erne har der været drevet privatskole i forskellige former lige i midten af Silkeborg. Først i 1930’erne fik skolen navnet Kornmod Realskole.

Siden 2013 har helhedsskole-tanken præget stedet. Dvs. at vi tænker uddannelse og dannelse i et bredt perspektiv.

Fag som kor, drama, musik og kreative fag har en stor plads side om side med de mere traditionelle skolefag. Den tidlige sprogstart med engelsk i 1. klasse og tysk i 5. klasse indførte vi langt før alle andre.

Vi driver skole i dag med et fundament baseret på stærke værdier.

Samtidig kigger vi fremad og sørger for at give vores elever de bedste muligheder for at skabe et godt liv for sig selv og for andre – nu og i fremtiden.

Skolens faciliteter

(Klik på billedet for at forstørre)

Det Kornmodianske hus

Her ses vores værdier, visioner og dannelsesmål samlet i vores Kornmodianske hus.

Det Kornmodianske hus